ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北陸大学紀要
  2. 第56号

英語教員養成課程学生は授業の何を言語化したか ―英語科目のStudent Assistant 活動を通じて―

https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/2000108
https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/2000108
04ec14f9-412b-43fa-b24e-b7ccc3c6fb26
名前 / ファイル ライセンス アクション
commu02.pdf commu02.pdf (2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-29
タイトル
タイトル 英語教員養成課程学生は授業の何を言語化したか ―英語科目のStudent Assistant 活動を通じて―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 教師教育
キーワード
言語 ja
主題 授業観察
キーワード
言語 ja
主題 スチューデント・アシスタント(SA)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル What Dimensions in Classes Did Aspiring English Teachers Verbalize? ―Through the Experiences as Student Assistants of English Classes―
言語 en
著者 川村拓也

× 川村拓也

ja 川村拓也
北陸大学国際コミュニケーション学部 国際コミュニケーション学科

Search repository
著者(英)
姓名 Kawamura Takuya
言語 en
所属機関名 Faculty of International Communication, Hokuriku University
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research investigates the experiences of Student Assistants (SAs) in the teacher
education program at Hokuriku University, focusing on their participation in and
observation of two first-year English proficiency courses during the second semester of
the 2022 academic year. The study aims to identify challenges and opportunities for
improving teacher education practices through the SA system.
The present study considers the value of SAs participating in and observing
university-level English classes to enhance their reflective skills. This approach allows
SAs to shift from passive observers to adopting the perspective of instructors,
broadening their understanding of the processes and factors involved in English classes.
The study addresses the question: "What insights do teacher education program
students verbalize through language articulation during their observation of
university-level English classes as Student Assistants?"
The findings highlight three key themes in SA reflections: a strong interest in
"learner participation" "learner comprehension" and "learner individual
characteristics." Students tended to articulate more about "learning" than "teaching"
and a lack of explicit "inference" regarding course progression was observed. Specific
guidance to be given by a teacher educator is also considered based on SAs records of
reflection.
言語 en
書誌情報 ja : 北陸大学紀要
en : Bulletin of Hokuriku University

号 56, p. 107-120, 発行日 2024-03-29
出版者
出版者 北陸大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-3989
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-24 13:25:49.292494
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3