ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北陸大学紀要
  2. 第58号

日本人薬学生を対象とした英会話授業の事例研究 ―OSCE を見据えた取り組み―

https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/2000206
https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/2000206
e77792b6-800a-4000-83f6-c58d7118ed4f
名前 / ファイル ライセンス アクション
yaku01.pdf yaku01.pdf (900 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-31
タイトル
タイトル 日本人薬学生を対象とした英会話授業の事例研究 ―OSCE を見据えた取り組み―
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル A Case Study on English Conversation Class for Japanese Pharmacy Students in Anticipation of OSCE
言語 en
著者 井上裕子

× 井上裕子

ja 井上裕子
北陸大学薬学部

Search repository
著者(英)
姓名 Inoue Yuko
言語 en
所属機関名 Faculty of Pharmaceutical Sciences, Hokuriku University
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It has been mandatory for the fourth-year pharmacy students to pass both Computerbased Testing (CBT) and Objective Structural Clinical Examination (OSCE) since the 2006 academic year in accordance with the reform of pharmacy education in Japan. It is a critical step for them in preparation for practical training at a community pharmacy and a hospital pharmacy for 11 weeks respectively at the fifth-year course.
The purpose of this paper is to clarify how a CLIL approach affects the fourth-year pharmacy students’ engagement and performance in English conversation class
conducted by two faculty members, an English teacher and a coordinator of the practical training at a private university in Japan. Making scenarios in clinical settings
and roleplaying between a pharmacist and a patient in English, which are connected
to the pre-practical training, should also help improve the students’ L1 communicative
competence and ease their apprehension about OSCE. That’s what the two instructors
have been expecting. I intend to discuss how to manage the class consisting of more
than 70 students with different English levels and different motivation by analyzing
their self-reflection journals and the questionnaire results over the last three years.
bibliographic_information ja : 北陸大学紀要
en : Bulletin of Hokuriku University

号 58, p. 15-27, 発行日 2025-03-31
出版者
出版者 北陸大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-3989
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-06 04:42:14.208343
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3