ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北陸大学紀要
  2. 第57号

公認心理師科目「心理演習」におけるAI を用いた 模擬症例生成

https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/2000246
https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/2000246
54a55d7f-1879-4792-849f-d2eeffc33715
名前 / ファイル ライセンス アクション
commu05.pdf commu05.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-09-30
タイトル
タイトル 公認心理師科目「心理演習」におけるAI を用いた 模擬症例生成
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 生成AI
キーワード
言語 ja
主題 大学教育
キーワード
言語 ja
主題 公認心理師
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル AI-based Case Generation in the Licensed Psychologist Course: "Practical Training in Psychology”
言語 en
著者 後藤和史

× 後藤和史

ja 後藤和史
北陸大学国際コミュニケーション学部心理社会学科

Search repository
著者(英)
姓名 Gotow Kazufumi
言語 en
所属機関名 Department of Psychology, Faculty of International Communication, Hokuriku University
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Background: The introduction of the Licensed Psychologist qualification in Japan has
led to an increase in universities offering relevant programs. One of the required
courses, ‘Practical Training in Psychology’ involves role-playing simulated
psychological interviews, which traditionally rely on students’ experiences, potentially
causing emotional distress and limiting case diversity.
Objective: To address these challenges, this study explores the use of generative AI
to create diverse simulated cases, thus enhancing the educational experience without
compromising students’ emotional well-being.
Methods: The paper discusses the application of AI tools like Microsoft Copilot in
generating cases for university-level ‘Practical Training in Psychology.’ It evaluates the
effectiveness of these tools in creating realistic and varied scenarios that align with the
five main fields targeted by Licensed Psychologists.
Results: The AI-generated cases provided rich, varied content, demonstrating the
potential of AI to overcome the limitations of manually created cases by humans and to
offer a broader range of scenarios for students’ role-play.
Conclusion: This study concludes that generative AI can be a valuable asset in
psychological education, offering a way to produce diverse and realistic cases while
safeguarding student welfare. Future prospects include integrating AI further into
specialized subjects and leveraging advancements in AI for educational material
creation.
言語 en
bibliographic_information ja : 北陸大学紀要

号 57, p. 231-248, 発行日 2024-09-30
出版者
出版者 北陸大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-3989
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-08 13:29:04.230136
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3