ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北陸大学紀要
  2. 第37号

教師が学校を研究するということー研究者と実践者の二重の役割に注目してー

https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/51
https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/51
97e80703-7cc8-43cf-b320-4fdec6140814
名前 / ファイル ライセンス アクション
mirai6.pdf mirai6 (383.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-06-03
タイトル
タイトル 教師が学校を研究するということー研究者と実践者の二重の役割に注目してー
タイトル
タイトル Teachers’ Research in Schools―Focusing on the Double Role as Researchers and Practitioners―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教師
キーワード
主題Scheme Other
主題 研究者
キーワード
主題Scheme Other
主題 実践者
キーワード
主題Scheme Other
主題 フィールドワーク
キーワード
主題Scheme Other
主題 インタビュー
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小西, 尚之

× 小西, 尚之

WEKO 50
CiNii ID 9000250758027
e-Rad 20634091

小西, 尚之

ja-Kana コニシ, ナオユキ

en Konishi, Naoyuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は、研究者と実践者の両方の役割を担う教師が学校研究を行う意味や方法を整理し、教師による学校研究の限界を踏まえた上で、その可能性を探ることを目的としている。まず教師が学校を対象に調査・研究しようとする際に生じる役割の「二重性」について確認した上で、ミードの「社会的自我」論における自己の「二重性」について検討する。次に、教師が学校でフィールドワークをしたり、生徒等にインタビューをしたりする場合に考慮すべき問題点を整理する。最後に全体の議論を踏まえ、教師が役割の「二重性」を背負うことの意義について言及したい。

In this paper, I explore the methodology of teachers in their double role as researchers and practitioners studying educational systems and school issues. Initially, I analyze the role of teachers who do research in schools. Next, I examine the “duality” of the “self” based on G. H. Mead’s concept of the “social self”. Then I point out the problems teachers face when they do field studies in schools and conduct interviews of students and fellow teachers. Finally, I discuss the significance of teachers in their capacities as researchers and practitioners.
書誌情報 北陸大学紀要
en : Bulletin of Hokuriku University

号 37, 発行日 2014-03-31
出版者
出版者 北陸大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21863989
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:45:06.782303
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3