WEKO3
アイテム
外国人教員と日本人教員の協働による大学での英語教育―新学部での取り組み―
https://doi.org/10.15066/00000526
https://doi.org/10.15066/000005267ec47197-a38c-489d-a8a3-37d3b8d383ea
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 外国人教員と日本人教員の協働による大学での英語教育―新学部での取り組み― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Collaborative Teaching between Foreign Teachers and Japanese Teachers in the University: A Challenge in the New Faculty | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教員の協働 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学英語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語運用能力 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15066/00000526 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
階戸, 陽太
× 階戸, 陽太× Shinato, Yota |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper reports that the device of the collaborative teaching between foreign teachers and Japanese teachers in the university leads to the effective teaching English. The writer’s university started the new faculty in 2017,which focuses on English proficiency. Students build the foundation of practical English at the first two years. Then to use English,they go to study abroad,or tell their specialty they choose and studied in the area of reginal culture and tourism,international relation,or language. This will lead to develop global human material. To realize this aim, English education at this faculty is decided into two parts; the courses for foreign teachers and Japanese teachers. Adding this, pairs of teachers teach same students to share the information of the students and class to make the class effective. This paper aims to propose the effective English education at university though analyzing the interviews of the teachers and questionnaire for students. |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 大学での英語教育を外国人教員と日本人教員の協働によって行うことで,教育効果を高めるための取り組みについてのスタート段階での実践報告である。新学部の語学科目としての英語の授業では,外国人教員と日本人教員が担当する授業をすみ分けを行っている。2017年4月から始まった取り組みについて,教員へのインタビューを中心に考察を行い,より効果的な大学での英語教育について提案を行う。 | |||||
書誌情報 |
北陸大学紀要 en : Bulletin of Hokuriku University 号 45, p. 15-25, 発行日 2018-12-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 北陸大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21863989 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 〔査読有り〕の実践研究 |