ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北陸大学紀要
  2. 第48号

「社会に開かれた教育課程」の実現に向けて-子どもと大人を “ つなぐ ” という観点から-

https://doi.org/10.15066/00000556
https://doi.org/10.15066/00000556
859244ca-ab45-4d57-86fd-c09f3a1140b2
名前 / ファイル ライセンス アクション
kei1.pdf kei1 (2.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-31
タイトル
タイトル 「社会に開かれた教育課程」の実現に向けて-子どもと大人を “ つなぐ ” という観点から-
タイトル
タイトル Toward the realization of a “curriculum open to society”—from the perspective of “connecting” children and adult -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会性の育成
キーワード
主題Scheme Other
主題 戦後日本型循環モデル
キーワード
主題Scheme Other
主題 子育て・しつけ
キーワード
主題Scheme Other
主題 個と個の繋がり
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 adult-child relationship
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social power
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Parenting and discipline
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15066/00000556
ID登録タイプ JaLC
著者 板倉 , 栄一郎

× 板倉 , 栄一郎

WEKO 516
CiNii ID 9000402604411

板倉 , 栄一郎

ja-Kana イタクラ, エイイチロウ

Search repository
Itakura , Eiichiro

× Itakura , Eiichiro

WEKO 525
CiNii ID 9000402604411

en Itakura , Eiichiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As the title suggests, this paper has discussed the realization of an “educational
course open to society”. he Japanese-style education system has been positively
evaluated in Western Europe, but with an emphasis on the continuity of child-rearing
discipline and school education with reference to the view that the system is facing a
crisis and research results of brain science about. To that end, he recommended that
the connection between children and adults as “individuals” should be emphasized,
and that this should be practiced in educational settings. He also gained the ability to
sense the feelings of others and argued that this is important for living in society
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 〔査読有り〕の原著論文

本稿は、現代の日本社会の構造モデルと日本人の志向性、そして日本型教育システムと社会性の育成を相互に考察した。次いで、自説を補強すべく、日本社会における子育て・しつけの伝統を考察した。考察の結果、「社会に開かれた教育課程」の実現に際して、「個」としての子どもと「個」としての大人を繋ぐことを教育現場で実践することに教育的意義があるという結論に達した。
書誌情報 北陸大学紀要
en : Bulletin of Hokuriku University

号 48, p. 17-28, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 北陸大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-3989
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:32:06.257451
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3