ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北陸大学紀要
  2. 第50号

Japanese EFL Students’ Willingness to Communicate in the L2 - Causes and Solutions -

https://doi.org/10.15066/00000591
https://doi.org/10.15066/00000591
8f603aa2-58a8-42e4-8f70-ba5438bcee11
名前 / ファイル ライセンス アクション
_com5.pdf _com5 (965.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-03
タイトル
タイトル Japanese EFL Students’ Willingness to Communicate in the L2 - Causes and Solutions -
タイトル
タイトル Japanese EFL Students’ Willingness to Communicate in the L2 - Causes and Solutions -
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 willingness to communicate
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 foreign language anxiety
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15066/00000591
ID登録タイプ JaLC
著者 雨野, モリー

× 雨野, モリー

WEKO 628

雨野, モリー

ja-Kana アマノ, モリー

Search repository
下條 , 紗季

× 下條 , 紗季

WEKO 629

下條 , 紗季

ja-Kana ゲジョウ, サキ

Search repository
Ameno-Gill, Molliey

× Ameno-Gill, Molliey

WEKO 630

en Ameno-Gill, Molliey

Search repository
Gejo, Saki

× Gejo, Saki

WEKO 631

en Gejo, Saki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Previous research has shown that WTC in the target language is predicted by
examining ELL’s levels of anxiety, motivation, and self-confidence (MacIntyre,
1994; Yashima, 2002); however Japanese EFL learner and teacher interactions
have not been closely examined. To better understand JEFLs’ willingness to
communicate in the L2, and how teachers affect students’ WTC, a revised version
of Matsuoka’s (2004) WTC survey was administered to 69 Japanese EFL university
students. Participants ranked willingness to perform tasks in the L2 with their
English faculty’s language teachers, revealing relatively low levels of WTC in the
L2 across both native and non-native teachers. After examining mean scores,
outliers, and previous WTC research, probable causes for lack of WTC included
demotivation, teachers’ behaviors and teaching styles, and student-teacher
interactions. Based on these findings, communicative pedagogical strategies and
methods are recommended for educators teaching in a Japanese EFL environment.
書誌情報 北陸大学紀要
en : Bulletin of Hokuriku University

号 50, p. 77-100, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 北陸大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-3989
権利
権利情報 〔査読有り〕の調査研究
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:30:36.712399
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3