ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北陸大学紀要
  2. 第55号

反転授業/ ピア・インストラクション/ 協働学習を 導入した物理化学講義の実践報告

https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/2000051
https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/2000051
310d30f1-f08e-4285-8dd7-f850b4a0b743
名前 / ファイル ライセンス アクション
yaku02.pdf yaku02.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-09-30
タイトル
タイトル 反転授業/ ピア・インストラクション/ 協働学習を 導入した物理化学講義の実践報告
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題 active learning
キーワード
言語 en
主題 flipped classroom
キーワード
言語 en
主題 peer instruction
キーワード
言語 en
主題 collaborative learning
キーワード
言語 en
主題 student survey analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_1843
資源タイプ other
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Implementing flipped classroom, peer instruction, and collaborative learning in physical chemistry lecture
言語 en
著者 齋藤大明

× 齋藤大明

e-Rad 40506820

ja 齋藤大明

Search repository
杉森公一

× 杉森公一

e-Rad 40581632

ja 杉森公一
北陸大学高等教育推進センター

Search repository
河内真美

× 河内真美

ja 河内真美
北陸大学高等教育推進センター

Search repository
著者(英)
姓名 Saito Hiroaki
言語 en
所属機関名 Faculty of Pharmaceutical Sciences, Hokuriku University
言語 en
著者(英)
姓名 Sgugimorri Kimikazu
言語 en
所属機関名 Center for the Advancement of Higher Education (CAHE), Hokuriku University
言語 en
著者(英)
姓名 Kawachi Mami
言語 en
所属機関名 Center for the Advancement of Higher Education (CAHE), Hokuriku University
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we implemented a combination of active learning approaches (flippedclassroom/peer instruction/collaborative learning) in the Physical Chemistry I lectureto promote students’ consolidation of subject knowledge and foster deep understanding.We conducted a course survey to analyze students’ understanding, satisfaction, and engagement in learning activities. The survey results revealed that by the flipped classroom with peer instruction, 63% of students reported an improvement in understanding. By the collaborative learning sessions, 81% of students reported a
similar improvement. Further analysis suggests that students’ mindset and a level of engagement are critical factors in active learning through group work. By designing courses and facilitating activities that enhance these factors, instructors can effectively promote deep learning among students.
言語 en
書誌情報 ja : 北陸大学紀要
en : Bulletin of Hokuriku University

号 55, p. 19-37, 発行日 2023-09-30
出版者
出版者 北陸大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-3989
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-12-19 06:41:22.474614
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3