WEKO3
アイテム
総合的な学習の時間から総合的な探究の時間へ―探究という行為の本義について―
https://doi.org/10.15066/00000518
https://doi.org/10.15066/0000051820dd4602-c276-4433-97e3-14d75dfa01a8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 総合的な学習の時間から総合的な探究の時間へ―探究という行為の本義について― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | From The Comprehensive Learning Time to The Comprehensive Quest Time ~On the meaning of the act as Quest~ | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 主体性と協同性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己有用感 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ジグソー法 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15066/00000518 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
板倉 , 栄一郎
× 板倉 , 栄一郎× Itakura , Eiichiro |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, in order to foster the independence of Japanese middle and high school students who are considered low self-affirmation internationally, it is important to make them experience self-utility. And in future education in Japan, we should pay attention to self-utility again. Self-usefulness imparts one stone to the traditional Japanese way of education emphasizing emotional aspects, and discussed the Jigsaw method as having the possibility to realize it. Regarding the Jigsaw law, attention should be paid to the aspect of "cooperation as skills", and it has the possibility of casting a single stone in the Japanese education that has emphasized the conventional emotional aspects. |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 〔査読有り〕の原著論文 | |||||
書誌情報 |
北陸大学紀要 en : Bulletin of Hokuriku University 号 46, p. 19-30, 発行日 2019-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 北陸大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21863989 |