WEKO3
アイテム
インプット、アウトプット理論に基づいた視聴説授業の教え方の模索
https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/56
https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/562ac52d25-99fc-4ede-8bda-42c2d72d85c3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-06-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | インプット、アウトプット理論に基づいた視聴説授業の教え方の模索 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How to Teach Audio-Visual Speaking Lesson based on Input and Output Hypothesis | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Input Hyporthesis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Output Hyporthesis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | comprehensible output | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | classroom activities | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
張, 蠡
× 張, 蠡 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In view of the existing situation that some universities in china have cancelled the audio-visual speaking class in learning foreign language, this paper according to the input and output of second language acquisition theory, aims to clarify that audio-visual speaking class is a very important course for students to learn foreign language. Experiments from teaching showed that audio-visual speaking class can help students a lot to improve their listening skill and speaking in learning foreign language, if teachers can motivate students by changing their traditional teaching method ,selecting the contents that conform to the trend of times ,natural language ,cultural connotation and students are interested in. |
|||||
書誌情報 |
北陸大学紀要 en : Bulletin of Hokuriku University 号 37, 発行日 2014-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 北陸大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21863989 |