ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北陸大学紀要
  1. 北陸大学紀要
  2. 第48号

英語学習における英語文学作品の有用性 -学習者の視点から-

https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/599
https://hokuriku.repo.nii.ac.jp/records/599
66c711f1-9975-4652-9896-039d2becdd75
名前 / ファイル ライセンス アクション
comm2.pdf comm2 (912.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-09-16
タイトル
タイトル 英語学習における英語文学作品の有用性 -学習者の視点から-
タイトル
タイトル Using English Literature as Teaching Materials
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 安田, 優

× 安田, 優

WEKO 602
CiNii ID 9000250758028

安田, 優

ja-Kana ヤスダ, マサル

en Ysuda, Masaru

Search repository
轟, 里香

× 轟, 里香

WEKO 13
CiNii ID 9000002469838

轟, 里香

en Todoroki , Rika

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The idea of using literary works negatively reminds people of the traditional grammartranslation method, which tends to be thought passive and out of place in the age of
active learning. The active learning method is usually said to motivate students to
learn by their own initiative, making it possible for learners to acquire the basic social,
communicative and practical abilities. Here arises a question: does utilizing literary
works necessarily have to be connected only to passive learning? Literary materials
have a lot of possibilities. Depending on the usage, they could be efficient study
materials even in the active learning classroom. Literary works being socio-cultural
constructions, students can learn both cultural and social issues in an authentic context.
Literary texts also contain many useful expressions and vocabularies seen in everyday
life. As in reality, they require learners to read between the lines and make inferences,
which is one of the most indispensable skills of communication. Most of all, literature
has much room for interpretation. If adequately utilized, literary materials would
stimulate students’ imagination and bring out many ideas from them. They thereby
would spontaneously come to want to discuss their ideas with peers. The atmosphere
of the classroom would then be active in the fullest sense. So as to make the most of
literature, however, it is desirable that it is better received by students. Learning time
at university is limited, and materials that motivate students the most might enhance
their learning capacities. This essay is intended as an investigation of how students
view literary materials through a questionnaire survey and to suggest the further
possibility of using literature in the English classroom.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 〔査読有り〕の原著論文
責任著者:轟 里香
2007 年 4 月から 2017 年 3 月まで北陸大学未来創造学部所属。本稿は北陸大学在職時の
研究を基に発展させたものである。

大学において、特に進級状況の緩やかな学生の英語力を高めるための一方法としての多読、そして実際の授業における多読の活用可能性について検討する。
書誌情報 北陸大学紀要
en : Bulletin of Hokuriku University

号 48, p. 77-89, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 北陸大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-3989
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:33:15.136861
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3