ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北陸大学紀要
  2. 第48号

発信型英語教育と映像教材を用いた英語力向上の試み

https://doi.org/10.15066/00000567
https://doi.org/10.15066/00000567
fd5f3800-d81a-4b7a-a4c3-1d40244ae927
名前 / ファイル ライセンス アクション
comm3.pdf comm3 (4.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-09-16
タイトル
タイトル 発信型英語教育と映像教材を用いた英語力向上の試み
タイトル
タイトル Developing Integrated English Skills for Presentation through the Implementation of Visual-aids
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15066/00000567
ID登録タイプ JaLC
著者 安田, 優

× 安田, 優

WEKO 602
CiNii ID 9000250758028

安田, 優

ja-Kana ヤスダ, マサル

Search repository
轟, 里香

× 轟, 里香

WEKO 48
CiNii ID 9000002469838

轟, 里香

ja-Kana トドロキ, リカ

Search repository
井上, 裕子

× 井上, 裕子

WEKO 131
CiNii ID 9000002469883

井上, 裕子

ja-Kana イノウエ, ユウコ

Search repository
船本, 弘史

× 船本, 弘史

WEKO 603
CiNii ID 9000318607755

船本, 弘史

ja-Kana フナモト, ヒロシ

en Funamoto, Hiroshi

Search repository
Yasuda, Masaru

× Yasuda, Masaru

WEKO 159
CiNii ID 9000250758028

en Yasuda, Masaru

Search repository
Todoroki, Rika

× Todoroki, Rika

WEKO 13
CiNii ID 9000002469838

en Todoroki, Rika

Search repository
Inoue , Yuko

× Inoue , Yuko

WEKO 127
CiNii ID 9000002469883

en Inoue , Yuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This is a study of the use of visual-aids in communicative English teaching and their
effects on English proficiency. The aim of this study is to develop a teaching method
that enables us to improve the communicative English skills of students gradually. As
a part of communicative English teaching, we used films which had socially and
culturally valuable content to increase both the quantity and quality of students’
English writing. The procedure is as follows: We select one film and give a brief
explanation of the background of the film before showing students a part of it. After
viewing the film partially, students are given a topic concerning the film and told to try
to write an English essay which is as long as possible. At the end of the semester, we
investigated whether and how their English skills improved, and how the students
viewed the use of visual-aids in English classes through questionnaires. It was shown
that essays written got longer and had more meaningful content when compared with
those written at the beginning of the semester. In addition, questionnaire results
showed that most students had a positive opinion of films as teaching materials. This
study shows the use of visual-aids in English classes has promise to improve students’
communicative English skills, especially for students whose skills are developing much
more slowly than advanced-level students.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 〔査読有り〕の原著論文
責任著者:轟 里香
2007 年 4 月から 2017 年 3 月まで北陸大学未来創造学部所属。本稿は北陸大学在職時の研
究をまとめたものである。

進捗状況の緩やかな学生の英語発信能力を高めるため、文学的内容を伴う映像作品を用いた試みについて示し、その結果を検証する。
書誌情報 北陸大学紀要
en : Bulletin of Hokuriku University

号 48, p. 91-104, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 北陸大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-3989
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:33:17.015183
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3