ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北陸大学紀要
  2. 第51号

补语分类及在对外汉语教学中的应用 ―以日本本土汉语教材为例

https://doi.org/10.15066/00000615
https://doi.org/10.15066/00000615
d38b1a9f-dba7-45c4-b4fa-150e4dba4d9e
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusai04.pdf kokusai04 (811.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-30
タイトル
タイトル 补语分类及在对外汉语教学中的应用 ―以日本本土汉语教材为例
タイトル
タイトル Classification of Complements and their Application in Chinese Language Lessons: With Japanese Chinese Textbooks as an Example
言語 en
言語
言語 zho
キーワード
主題Scheme Other
主題 中国語補語分類
キーワード
主題Scheme Other
主題 対外漢語教学
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本人向け中国語教材
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Complement classification
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching Chinese as a foreign language
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese Chinese textbooks
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15066/00000615
ID登録タイプ JaLC
著者 茂野, 瑠美

× 茂野, 瑠美

WEKO 671

茂野, 瑠美

ja-Kana シゲノ, ルミ

Search repository
厲 , 堅

× 厲 , 堅

WEKO 672

厲 , 堅

Search repository
Shigeno, Rumi

× Shigeno, Rumi

WEKO 673

en Shigeno, Rumi

Search repository
Li, Jian

× Li, Jian

WEKO 674

en Li, Jian

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Modern Chinese complements are used very frequently in daily life, and they are
an indispensable key content in teaching Chinese as a foreign language. In addition,
there are many types of complements, and they often appear independently according
to the degree of difficulty in textbook compilation or curriculum setting. From the
perspective of learners, different textbooks have different classifications and names
given to complements, and there seems to be an ambiguous logical relationship between
various complements, so it is difficult for learners to organize and master them by
themselves. The overall framework of the complement creates a lot of obstacles to the
correct use of the complement.
Many researchers have conducted ontological research and applied research on
modern Chinese complements. However, there are not many researches on the teaching
of complements for Japanese learners. This article takes the Japanese native Chinese
textbooks adopted by Hokuriku University in Japan in 2020 as an example to analyze
the classification of Chinese complements, and put forward some suggestions for the
teaching of Chinese complements in Japan and as a foreign language.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は、日本人学生及び中国語教師の補語文法に関する理解を助けるための方法を模索することを目的として実施したものである。2020年度に北陸大学にて採用された6冊の日本人向け中国語教材を研究対とし、補語の分類や解説順序について分析を行った。分析結果から、補語の名称、分類方法、解説範囲の3点において学習の難易度を増加させる原因があると考察される。この結果から、補語名称の統一、補語全体のまとめの追加、補語の分類表の作成という3つの解決方法を提示した。
書誌情報 北陸大学紀要
en : Bulletin of Hokuriku University

号 51, p. 189-197, 発行日 2021-09-30
出版者
出版者 北陸大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-3989
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:30:48.206563
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3